Bir Tecrübe Olarak Sanat ve Oyun
Oyun ve sanat eseri bizatihi derinliklerini ve anlamlarını kendilerinden sağlarlar. Onu tecrübe etmek ona katılmaktır. Tecrübe etmek bir anlama olayıdır.
Oyun ve sanat eseri bizatihi derinliklerini ve anlamlarını kendilerinden sağlarlar. Onu tecrübe etmek ona katılmaktır. Tecrübe etmek bir anlama olayıdır.
Daha iyi bir yaşam, daha iyi bir fikir üzerine temellenir. Bu sebeple çocuk haklarının teorik, pratik, politik olarak gözetildiği bir yeryüzü istiyorsak farkındalığımızı ve sorumluluğumuzu arttırmak için buluşalım.
Tintin’de öyle bir başkasına bir şey olmak için kurulmadı, o kendini var etti, kendine inandı.
20 Kasım 1989’da bir sözleşme imzalandı: Çocuk Hakları Sözleşmesi. Bu sözleşme ne ifade ediyor, ne anlama geliyor, sözleşmenin yapabilecekleri ve yapamayacakları neler?
Monopoly oyununda şahit olduğumuz emlak rekabetini, bireylerin sahip oldukları veyahut olmadıkları emlak konutlar arasındaki niceliksel eşitsizliği “suç” kavramı üzerinden düşünebiliriz.
Futbol nedir, afyon mudur, ideoloji midir, iktidar nesnesi midir, vandallık mıdır, lümpenlik midir, kültür müdür, popüler kültür müdür, değer mi aktarır şiddet mi üretir, öylesine bir uğraş mıdır, yoksa toplumun belkemiği midir?
Günlük hayatımızda iletişim kurmak için sadece kelimeleri kullanmayız. Dile gelmeyen, hatta dile gelmesi talep dahi edilmeyen sembollerin de iletişim kurmamıza ve bir anlama ulaşmamıza çokça etkisi olur.
Çocuklar için felsefe bir eğitim modeli olarak kabul edilmekte, çeşitli eğitim metotları bulunmakta, bu alanda hazırlanan rehberlik işlevi gören kaynak kitaplar hızla artmaktadır.
Zihin felsefesinin önemli isimlerinden Thomas Nagel “Yarasa Olmak Nasıl bir şey” adlı çalışmasında bu sorunun ardına düşer ve yarasa olmayı asla bilemeyeceğimizi söyler. Peki kedi olmak nasıl bir şey bilebilir miyiz?
Michael Ende’nin 1973 yılında ilk kez yayımlanan eseri Momo; mitoloji, felsefe, sosyoloji, eleştirel pedagoji, hikâye anlatma sanatı gibi birçok alanla birlikte yorumlanabilir bir içeriğe sahip. Bu çalışmada birkaç yorumumu paylaşmak istiyorum.
Campbell’in Kahraman’ın Sonsuz Yolculuğu’nda anlattığı teoriye göre, kahraman gündelik hayatını yaşarken akışı değiştiren bir şey olur, bir çağrı gelir, kahraman çağrıya uyup akışın dışına –ki evin dışıdır- çıkar ve yolculuk başlar.
Ignás Kúnos, 1860 Macaristan doğumlu, Türk halk edebiyatının Batı ülkelerine tanıtılmasına yardımcı olan Macar Türkologtur. 44 Türk Peri Masalı adlı eser de araştırmacının derlemelerinden oluşur.
Damgalanan bireye daha az değer verilir, toplumda varlığı pek istenmez hatta insan gibi algılanmaz.
Göç ve savaş konusunu ele alan kitaplar azımsanmayacak kadar çok. Bu eserlere karşı ise muhtelif görüşler bulunmakta.